About

Instagram

Sunday, November 28, 2010

SIMPATI ATAU IKHLAS

SALAM..:)

Korg tau apa beza simpati dah ikhlas?
agk2 kenapa aku tbe2 trluah rsa nk cte tntg nie ye..
jln2..nmpk anak kucing tjtuh dlm longkang..apa yg korang buat?

1.buat reaksi terkejut..tanpa bertindak..
2.menangis sbb kasihan..tp xdpt nk tlong..
3.menjerit mmngil org lain..supaya tlong kuarkan kucing tu..
4.tanpa berlengah terus angkat dan kuarkan kucing tu dri longkang..

xkiralah apa pun yg korang buat..
tapi..kadang kala..korg sedar x..apa yg korang buat tu..
sbb simpati atau ikhlas..
apa beza ye??
lebih kurang je..
sbb simpati korg akan tlong..ikhlas pun korang akn tlong..
so..sme je kn..
tapi..
entri kali ni..
aku bukan nk mnulis tentang anak kucing..
tentang D.I.A
siapa dia ni??
seorang yg pernah dikecewakan??
orang kata..karma hidup tentang meninggal dan yg di tinggalkan
entah la aku xtahu apa yg aku pkir skrg ni..
rasa bersalah pun ye jugak
cuma..aku harap..orang tidak menyalahkan aku 100%
semua ni berlaku terlalu cpt..
xckup mtang lg untuk aku wat kputusan..
tapi..aku ad satu prinsip..
"ikhlas lebih penting dari simpati"
untuk ssetengah prkara..
ya..!!..aku akan rsa bersalah..tapi..
aku akan lg rsa brslah skiranya aku hnya cintakan dia ats dsr simpati..
die seorang yg baik..
gentleman..
ouwh..untung spe jd kksih dia..
cuma..tapi..dan sygnnya..
aku xboleh nk syg dia..
perasaan tu xlbh dri seorang kwn..
jgn kta aku xcuba..pernah..
tapi..aku rsa trpksa..dan akhirnya aku trpksa wt kptusan..spya die pergi sja dan jgn tnggu aku..
aku kejam??..kejam...mmg aku kejam..
ak pernah rsa sakitnya di tinggalkan..
sblum trlalu jauh..biarlah dia sedih skrg..kcwa skrg..
die berhak untuk bhagia..
bukan slepas btahun2 aku bg hrpan..kmudian..tngalkan dia..

kini..slpas hmpir stahun..
kmi hnya contact-lost cntact..
walau apapun..aku jenis cpt trsentuh..
wlu die bukan spcial..tp..aku hrgai dia sbgia seorang kwn..
kmi bknlan sbgai kwn..
dan mungkin dsbbkan aku rsa trlalu kcwa msa tu..
bru bpe hari break..
aku xprcya cinta sbya..so..aku mmg xlyan die lngsung..
dia sgt brsungguh2..
tapi..fahamilah dri aku yg bru kcwa nie..
aku xnk trlalu tgesa2...
lantas mmbuat kptusan.."i'm not ready"..
e2 bukan alasan..tp knyataan..
mmg aku xbrsedia..aku hrp hati ni bolh trma die suattu ari nnti..
tp...makin lama..aku rsa yg ak hnya bpura2..
bpura2 untuk bhgia..aku lbh sng untuk brsndri..
psnan untuk korg..yg bru break..xpyah la cri kwn yg blainan jntina untuk mluahkan prsaan sedih korg..!!..tipu smua tu..
msti akan ad prsaan pnya..
kawan??..sbb kwn..rmi lg kwn yg sjntina korg boleh korg luahkan..xplu org lain..prcylah..

kdg-kala rsa smpati kt dri sndri..
atau ikhlas nk bcnta nie..
sjujurnya..aku tidak bersedia..!!..
itu alasan aku msa tu..
alasan yg  mmg knytaan
aku tahu die sedih..
kecewa..
tapi..aku msih brdegil.
adkah aku harus trma sbb simpati..
tp..aku ikhlas nk bkwan..itu sja yg mmpu ak ktakan pdanya
saya minta maaf..
aku xnk jdkan dia hnya tmpt nk luahkan mslah..
sedih..kwca..isi msa ksong..
kan aku dh kta..dia baik..dan dia ptut dpt lynan mcm tu..

skrg ni..mungkin die dh ad someone..
aku berhrap..yg die btul2 dh bole move on..
tp..satu aku pinta..jgn musuhi aku..
please...
semoga dia dpt kbhgiaan tu ngn org yg lbh lyak..
dan sprti drinya yg jga lyak untuk dikasihi....

PENYESALAN

andainya aku bisa mengubah segalanya..
biarkan coretan hati menghiasi ruang kemaafan..
aku adalah manusia yang tewas dengan harapan..
biarkan masa berlalu meninggalkan dirimu...
bencilah diri ini..!!!..
agar tidak menyesali perpisahan ini..
keikhlasan..kejujuran... dan ketulusan hati..
yang telah aku khianati..
aku bukanlah untukmu..
memendam sebuah kemaafan yang aku pinta darimu..
inilah penyesalanku..
mencari kesempurnaan..
aku bukanlah tuhan...yang layak diberi penghormatan dan segala kebaikanmu..
kini.........
mengapa perlu aku tangisi pemergian itu..
setelah engkau membawa diri..
melalui saat sukar itu seorang diri...
sedari aku kini........
keegoanku..penyesalanku...

ini khas untuk dia.. I AM SORRY..


sekian~

No comments:

Post a Comment