About

Instagram

Saturday, January 22, 2011

randomly about me~

1.saya tidak suka dan kurang gemar makan malam..melainkan betul2 lapar

2.kurang berminat untuk membela binatang..sebab tidak sampai hati dan takut dan mungkin fobia..kerana berdasarkan pemerhatian aku,kakak aku suka bela kucing,aku rasa dah nak dekat 20 ekor kalau dikira semuanya..tapi..sikit2 mati,bukan tidak bagi makan,tp kena langgar la,jangkitan virus,mati sebab penyakit la..aku pernah ada bela ikan.tp,letak dalam balang kecil,kesian kan..mungkin die juga perlukan kebebasan.mati juga akhirnya.hmm..aku xberapa ada masa untuk jaga binatang.so...aku rasa kalau dah sayang sesuatu,aku susah nak terima kehilangan.yup..i admit it.!...sebab tu,aku susah nak syg sesuatu.mungkin orang kata aku ego,tp mereka tidak tahu disebalik itu.:)

3.kurang minat nak pakai high heel..tp,suka tgk orang pakai high heel.nampak cantikk..!.:).ada satu je high heel.itupun baru 1st time beli dan 2x pakai.;p..lebih prefer wedges.ianya lebih selesa..boleh buat aku jalan lebih laju..lebih laju dari pakai high heel,sedikit lambat dari sandal..ahahah

4.kurang gemar makan daging..tapi bukan tidak pernah makan langsung.jaranggggggg sangat.setahun boleh kira kowt..ambil dalam kuantiti yang sikit,itupun kadang2 x habis.

5.tidak suka perokok...PEROKOK..MEROKOK..ROKOK...asap rokok lagi 3x tidak suka.!.paling menyampah kalau situasi di kedai makan ada orang merokok..huh..

6.tidak suka pergi tempat yang bising dan ramai orang.nanti aku akan jadi pening kepala.love shopping but hate shopping complex..;p..mcm mana tu..(",).

7.fesyen???what kind of feyen that i like.."simple but pretty"..orang kata.."less is more"..kan..
kadang-kala fesyen membuatkan aku rimas,buang masa,menyukarkan pergerakan.that's why,kalau aku bersiap secara formal,hampir satu jam.gosok baju,mandi,dan bersiap..makanya,perlu tahu tempat,keadaan,situasi untuk berfesyen..contoh:
kebiasaannya pakai t-shirt n jeans,nampak lain sket..pakai dengan selendang..still simple,tp nmpk fresh sket..:)

8.suka memasak..!.:)..SUKA MENCUBA RESEPI LAUK..kurang minat nak buat kek or western food..lebih kepada lauk2 kampung la..lauk yang korang makan dengan nasi setiap hari tu..:)

9.i am unpredictable.flexible,but when it comes into rules,i am quite strict.:).skema kowt.kadang2 aku rasa di sebabkan peraturan,aku x boleh nak jadi diri sendiri.tp,aku juz pikir,hidup perlukan peraturan,cuma jangan bagi sampai aku rasa stress dan terpaksa.padah tu.!..ahaha.menulis lagi tulus dari bercakap.aku boleh explain sesuatu yang tersirat dari A-Z tp,tidak dengan secara lisan..i love writing.:)..

10.aku kurang gemar dengan orang "bermulut manis"...romantic is an action,not by words.

11.sukar study waktu malam..antara jam 8-12..lebih suka study pagi..jam 3-6pg..lebih senang masuk..sunyi..tp,kat hostel,seram sket..ahaa..mungkin dah terbiasa dari sekolah.pukul 3 baru start study.

12.saya perahsia...boleh menyimpan rahsia..bagi aku,rahsia adalah satu amanah dan kepercayaan orang dekat kita..remember.."trust is like a vase,once broken..though u can fix it the vase,it will never be same again".bukan mudah nak mendapatkan kepercayaan orang..plus,believe what Islam teach us.."kalau kita menjaga aib orang lain,Allah akan menjaga aib kita"..insyaAllah..:)

13.cinta..CINTA..macam aku ada beritahu,aku susah nak sayang orang...ego ke..??hmm..x mudah nak tunjuk sayang tu r..sebab aku takut akan kehilangan..cinta padaNya saja yang aku yakin..

14.pemalu...dan kurang berkeyakinan.huhh..ini paling aku susah nak ubah..tp,kalau dah kenal.aku boleh jadi talkactive pulak.situasi biasanya berlaku dalam kelas..aku kena "baca" dulu lecturer ni jenis macam mana..then,baru boleh buat pape..samalah kalau nak kenal orang,mungkin pendiam dulu..sebab xtau lg die jenis macam mana kan..

15.minat orang yang lebih berusia dari aku..!.arash mohamad..anuar zain..uwarghh....minat perempuan dan lelaki berkaca mata..aku xtau la,cermin mata tu penyeri kowt..ahaha...

16.aku tak suka terlalu memberi dan terlalu menerima..perlu ada give and take..

17.kurang gemar minuman manis..kalau coca cola,pepsi or jenis2 minuman bergas lagi TIDAK SUKA..biasanya,minuman manis bila ianya sejuk je..kalau x..aku x berapa nak minum..

18.selalu berangan bila la nak dapat menunggang motor berkuasa tinggi...x cukup kuat lg..lesen pun xde..sukaaaa..sukaaaaaa..sangat motor2 begitu..

19.xde kawan rapat..kawan baik ramai,tapii tidak serapat aku dengan akak aku...akak aku??die teman rapat,baik,driver,bibik yang mengemas kerana aku chef rumah..;p...

20.suka lagu lama2...xsuka rock..or lagu2 yang merosakkan gegendang telinga aku..serta membuatkan jiwa gua kacau beb...jiwang2 xpe..;p

21.1st love....waktu umur 18 tahun...lelaki sebaya,muda,,tp berjaya buat aku jatuh cinta..cerita lama~


22.obses tentang berat badan...senang turun dan senang naik berat badan..


23.aku tak suka memaksa dan dipaksa..lagi2 tentang hal peribadi..disebabkan aku ni jenis tak pandai nak "bercakap"..orang susah nak faham aku.kadang2 pikiran aku berbeza dengan tindakan..so..aku lebih suka mendiamkan diri dulu kalau ada masalah...jadi,dalam tempoh masa mendiamkan diri.aku xsuka orang tanya macam2..nanti serabut jadinya..


24.suka membaca tentang sains dan islam..psycology...kehidupan dan pendapat orang lain..i don't love politic..but in aviation management,i have to know about politic..urghhh..





"Never give up on what you really 


want to do. The person with big 


dreams is more powerful than one
 

with all the facts."


~i don't have any answers if people keep on asking 

me..why u take aviation management..???..can i 

just keep on crying..again and again..???..but 

what i believe and i must believe..things happen 

for a reason.so,the first thing that i have to do is 

be grateful and pray..then,Allah will help me.He 

knows most about me and what will happen for 

tomorrow..~





1 comment: