About

Instagram

Tuesday, July 12, 2011

malam ini


sudah puas aku katakan....
mengapa mereka masih bertanya...
mencari jawapan yang aku tidak pasti
jika benar itu jawapannya..
sungguh..ia memang benar menyakitkan..
hati yang terluka..
parah..lelah..tenat..
jika ia berlaku semalam..itulah takdir..
jika hari esok belum berlalu..
aku punyai rasa yang tidak terasa..
sang ragu-ragu...
berhenti menangis...!!!..
kerana aku tidak sanggup melihat engkau bersedih..
lupakan aku yang hadir hanya untuk melukaimu..
hati yang sama-sama terluka..
bukan maksudku..
kerana aku juga punyai hati dan perasaan...
jika hari esok kebahagiaan untukmu..
semoga selamanya ia milikmu..
semua ini kenangan..
beribu sesalan yang aku aturkan..
bukan lagi kata-kata..
kerana aku takut ianya hanya "omong kosong"
aku akan sentiasa belajar untuk memaafkan...
walaupun sikit...namun aku tahu..
masa akan menentukan...
hingga akhir hayatku..

12/7/2011
1.16a.m

Wednesday, July 6, 2011

soalan yang tiada jawapan

salam..:)..

siapa pernah kecewa??kecewa bercinta?dalam pelajaran?hidup?
tapi..sayangnya bila menjadi kebiasaan kecewa bercinta..bermakna hidup dah tidak bererti.,..kenapa mcm tu??
aku bosan sebenarnya nak cerita pasal ni..bagi aku jodoh adalah perkara terkhir dalam hidup..hidup single senang hati walaupun sunyi..*tp aku ada Allah*..:)..hidup xsingle pun sakit hati la..makan hati..haa..susah kn.kawan aku pernah pesan..semua terletak pada niat..tp,ada perkara yang niat tidak menghalalkan cara...so..setiap hari..aku berdoa je kat ALLAH..give the best..aku rasa..sekarang makin jadi complicated..!..bila semua dah settle..ada je lagi dugaan yang datang..ujian Allah tu memang tak pernah berhenti..tapi aku yakin..mesti ada teguran ataupun hikmah disebalik semua ini..
aku baru 20..birthday pun tak lagi..tapi,kenapa orang asyik tnya aku...macam la aku tau siapa jodoh aku kan..
seumur hidup aku..yang bru 20 tahun hidup ni..ini kali pertama terjadi semua ITU dan INI..
secara jujurnya..aku takut dan fobia..nak memilih..don't ask me..i don't have the answer..:(

penat sebenarnya...letih..
aku takut nak buat keputusan..banyak sangat hati yang nak dijaga..
soal jodoh ni bukan terletak pada umur..orang makin takut bila umur sudah lanjut..xde jodoh lagi..
well..mentang2 aku 20..boleh la nak banyak cakap kan..tapi..perkahwinan bukan untuk 3,4 tahun..macam waktu couple..persediaan mental dan fizikal..tanggungjawab yang makin bertambah..yang lelaki..pada family..pada isteri..belum ada anak2 lagi.soal umur hanyalah mentaliti..pandangn dan pemikiran..kalau umur 23 nak kahwin..dah bersedia..tak salah..ingat..fizikan n mental..:)..kalau dah 30..tak sedia..nak wat macam mana kan..apa pun,semua terpulang pada diri sendiri...haa..lagi satu..bab agama..ini aku paling tekankan..
kadang2 kita tengok orang lain..bahagianya menjadi diri dia..suami hensem..kaya..caring..romantik..tp..bab agama hampeh..kita melihat yang luaran..rasanya tak bercakap begini kalau tak pernah lalui pengalaman kan..:)..bab agama agak strict...xde nak lebih kurang..agak2 boleh la..ye..saya tahu..sy bukan ustazah..tapi..saya tak amek ringan bab2 macam ini...

nak berharap..takut kecewa..rasa.."silalah jangan datang:..tapi datang juga..
haa..apakah itu??...

marilah berdoa banyak2.....