About

Instagram

Thursday, September 22, 2011

lara hati

salam..

pertama kali..aku minta maaf jika entri ini agak beremosi...
aku harap ianya serba sedikit dapat kita renungkan bersama dan berkongsi...

aku sudah letih mahu mendengar kata-kata manusia..
mendengar..kemudian menyampaikan..kemudian menyebarkan...
entah benar..atau tidak..atau mungkin sekadar tokok tambah penyedap cerita...

mengapa perlu untuk berjumpa dengan "orang yang salah"...
mengapa terlalu mudah untuk percaya...
mengapa
kerana aku masih hormat akan mereka...
aku tahu manusia itu berbeza.....
tapi..jangan kerana engkau..mereka terluka..mereka bersedih....
mereka juga adalah aku...

aku cuba untuk bangun dari kesedihan ini....
tanpa perlukan seseorang...
aku benar-benar mahu "bangun kembali"...
sungguh....

manusia..engkau tidak memahami...
engkau sekadar melihat..tanpa memerhati..
engkau sekadar mendengar..tanpa memahami..

engkau fikir aku bahagia dengan cara begini??
aku sekadar mahukan kebahagiaan...
aku sudah cukup terluka....

perasaan berbagi..mahu percaya atau tidak..
jangan begitu manusia....
jika aku harus puaskan hati semua orang...terlalu menjaga..
aku takut..hati aku juga terluka..bukan untuk pentingkan diri sendiri..
tapi..

cubalah untuk berada di tempat aku...sejenak


2 comments:

  1. aku faham sangatsangat ape yg kau rasa nabila.time will fix everything.wait n be patient k. :)

    ReplyDelete