About

Instagram

Wednesday, October 26, 2011

aerocarnival MIAT yang ke-4

salam..:)

hari ini cuti..aku dah mula bosan..xde teman bercakap..berbual..
semalam tidur awal..pukul 11 dah tidur...roomate balik damansara....
jiran2 blik sebelah pun balik rumah..haisshh..balik bilik..
pagi-pagi lagi aku dah bangun..termenung fikir nat buat apa..tgk cermin cakap sorang2.."apa nak buat hari ni"..*padahal assignment bnyk xsiap lagi*..mood nak makan ikut suka jeww..
tetibe rasa nak tutti frutti..tengok wayang..jalan2 window shopping..
TAPI
bila fikir2 balik nak pergi sorang2.xjadi laaaa..sedih je sorang2 mcm ni..macam looser sgt...
huuuuuuuuuu..
xde benda yang boleh buat aku excited kat miat ni...:"(

ok..ok..ok..dah cukup..lakonan intro sekejap..minta simpati..
tapi..lakonan tu berdasarkan cerita sebenar,bukan direka-reka..sumpah memang boringgg sgt harini..
akhirnya..sudah tiba masa aku nak tulis blog..nak cakap ngn laptop,xde respond..
cakap ngan cermin lagi laa..tu yang berdialog dengan blog...
sekurang-kurangnya..ada juga keje kan..;p..

hey.!..aku adalah seorang pelajar miat..blogger sekalian..aku pasti 80% dari korang mesti tak tau apa itu MIAT..kan??
siapa tak tau..korang punya pengetahuan am sangat lemah..ahaha..tak.!..aku gurau jerkk..no touching2 k..
MIAT(malaysian istitute of aviation technology)..ia adalah sebuah universiti yang melahirkan graduan berteknologi..makanya..banyak kemahiran yang korang akan belajar berbanding teori.."where knowledge is applied"..TAPI,maaf..kalau rasa2 nak jadi model..ikut jejak langkah tyra banks...belajar menyanyi ala2 suara soprano..UNIKL TIDAK MENYEDIAKAN KOS SEDEMIKIAN..harap maklum yeww..
dan..
korang akan jadi lebih bosan..kerana UNIKL ini banyak tempat..mengikut kos..
so..siapa yang nak gf jadi doktor..bf engineer kapal terbang..MINTA MAAF..unikl terpaksa memisahkan jarak hubungan kalian..
kerana..unikl yang ada kos medic di perak...engineer kapal terbang di selangor..
utara dan selatan...
tapi..aku tahu..kalau korang setia..jarak yang memisahka takkan jadi penghalang..kan..kan.;p.*tetibe*..
oleh kerana kampus dipisah2 kan mengikut kos..makanya..confirm akan jadi kecik je tempat..
selepas 1 semester di sini.korang dah jadi boring2.."ehh..nape aku jalan2..tengok bangunan yg sama je.pusing2 pun tgk bangunan yg sama.."..ye.!..itulah kisah sebenar..TAPI..korang akan rasa seronok..
apabila kelas 8.30 pagi..korang boleh bangun 8.15 pagi..15 minit je nak bersiap..hostel sebelah tangga blok akademik..turun tangga je dah sampai kelas..hebat kan??..*sambil angkat2 kening..bangga jadi student UNIKL*..

cukup ye..sesi perkenalan dengan UNIK,MIAT..part 1..
nanti aku siap cerita sejarah ditubuhkan..jadi bosan pulak......lagipun,aku nak cerita tentang aerocarnival miat yang ke-5..tu yang bagi intro kejap..nak lebih lanjut..pergi taip kat google.."bagaimana nak kenal unikl MIAT"...;p

itulah keistimewaan MIAT..kami ada event seperti ini..yang bukan semua universiti ada..
*tepuk tangan ramai2..*..kalau nak dibandingkan dengan universiti lain..macam2 ada kan..
so...
cuci mata jap..tengok gambar2 k..


aku terpegun tgk aksi begini..ahah..ehh..serius..ini adalah gimik masa upacara perasmian..
aku tak belajar menari..so..aku tak tau apa jenis tarian ni..bravo la bro..!..:)..ini nama dia saiful..hye saifull..boleh kenal tak??..*padahal memang dah kenal pun*..


itu helicopter student...siapa nak masuk sini..wajib beli helicopter..ini bertujuan untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas..kajian menunjukkan..statistik kemalangan di udara lebih rendah berbanding di jalan raya..makanya..kami pilih beli helicopter dari kereta..:P
*saya berangan sekejap*
itu helicopter MHS..siapa rasa nak tengok yg live punya..mari dtg miat..sy akan jadi juru pandu kalian ke miat..confirm tak sesat..;p


yeah..!..ini dipanggil sebagai joyride..sesiapa yang nak naik helicopter berbayar..boleh datang tahun depan..
aerocarnival tahun ni dah lepas..-korang rasa la kejap jadi vvip kan naik helicopter~


aku tak kenal..student MIAT ramai lelaki..tapi..nampak gaya mcm student miat jugak ni...*maaf.gambar main ambil je dari facebook*...aku tak sempat la nak ambil2 gambar..ada kerja..


ini dia hero MIAT yag mewakili..hmmm..entah..aku lupa apa nama event ni..uhu..


bangunan paling famous kt MIAT..cuba teka..


sport aviation activities..bilakah saya akan berjaya menunggang motosikal ini...*jangan cakap aku tak layak..*..grr..



kos aku..aviation management..ini memang perkara rutin dan wajib..*sorry peylang..pinjam gmbr jap*..
nampak tak perkataan "airport"..yeaa..presentation tentang airport n tourism..


see..very supporting la my customersss..!..ahah


haa..sekarang baru tahu kenapa aku xde masa nak jalan2 ambil gambar..kerana aku bukak booth..jual tudung..1st time..orang mesti tak expect g aerocarnival..tiba2 ada jual tudung kan..sebab aku dengar ada orang cakap.."eyhh..ada jual tudung"..sambil muka macam teruja..tudung aidijuma...
aku suka2 je ni..ambil pengalaman n kenangan...n support komiti2 aerocarnival yang susah payah nak menjayakan event ni..

akhir sekali

tahniah kepada semua komiti aerocarnival dan sesiapa saja yang terlibat dengan aerocarnival ni..:)

berdasarkan gambar2...apa yang korang boleh bayangkan "apa itu MIAT"...

sekian..~







2 comments:

  1. bli la iphone 4s. xde bf leh ckp dgn iphone. hahahah..... rm18++. anda mampu? tp yg aku kompem,kalo abah tau mmg mampus!

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. Senang ke nak masuk MIAT ni?

    ReplyDelete