About

Instagram

Saturday, November 26, 2011

suatu pemulaan :..JUALAN


FLORAL SHAWL : BATCH 1

(WITHOUT INNER)

RM18 (EXCLUDE POSTAGE)

ORDER : EMEL TO apricotpie91@gmail.com

RESERVATION OR BOOKING ONLY FOR 24 HOURS









Sunday, November 13, 2011

Allah itu Maha Adil

salam..:)

hye readers..harap korang semua sihat hari ni.aku dah lama nak tulis tentang ini...
btw,ini sekadar pendapat aku..pandangan...so,terpulang kalau korang nak judge positif or negatif...korang juga punyai pandangan kan..:)..

pernah dengar ayat.."Allah bagi apa yang kita perlukan,bukan apa yang kita mahukan"...
dalam keadaan yang macam mana,korang akan aplikasikan ayat ni??

aku bukanlah manusia yang serba sempurna...namun,keinginan aku selalu tidak terbatas...mahu yang ini.mahu yang itu.manusia,memang takkan pernah puas..sehingga "terjatuh"..kecewa.kemudian terfikir."aku dah berusaha sehabis baik,kenapa aku masih tak dapat"...dari situ bermulanya muhasabah diri...duduk..mendiamkan diri..berfikir..umur aku baru nak masuk 20.terlalu muda bukan untuk bercerita tentang perkara begini??..

aku akui,aku ada sifat degil...dimana,kalau aku nak sesuatu tu,,aku nak jugak...tp,kalau aku tak nak..aku tak nak...entah,aku pun kadang2 tak faham dengan diri sendiri..tapi,aku sayang diri aku..aku akan berusaha untuk perbaiki sedikit demi sedikit..yang penting,istiqamah...tak semua orang suka kita..kalau berubah sebab nak semua orang suka kita,memang takkan.
hidup nak fikir untuk orang lain je,memang susah..aku percaya, perlu adanya agama,islam sebagai your own limit..apa yang kita buat,perlu ada batasnya..dan aku sangat setuju..."jangan berlebih-lebihan dalam segala hal"..

KITA..ye.kita..bermakna,aku,engkau,dia,mereka dan semua...manusia..pasti ada keinginan bukan??
pernah ke kita terfikir..keinginan itu berdasarkan keperluan kita??atau ianya sekadar kemahuan...

tidak semua kemahuan adalah keperluan....

p/s:..bersambung..:)


Monday, November 7, 2011

hello november.!!..


hampir tiba di saat itu..
suatu ketika...

masih lagi menunggu.
merenung...melakar memori...
menyusun segala kenangan..


mampukah...???

kerana masa terus berlalu...


terlalu banyak kata yang tak mampu aku ungkapkan..
di setiap langkah yang aku yakin bahawa engkau untukku...


tapi
....begini kisahnya....

dan kerana itu..aku berlalu....
walau ianya sukar..
namun aku janji tidak lagi sakitinya..
biarkan itu akhir kataku...

sejauh mana perjalananku...
semoga diiringi doa...
bahawa engkau akan sentiasa bahagia




p/s:..Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together.
It takes a seconds to say Hello, but forever to say Goodbye



Thursday, November 3, 2011

tudungpeople..it's really nice to cover



salam...

entri kali ni.khas bagi mereka yang bergelar..wanita..
sebagai seorang muslimah...bertudung itu wajib..bukan setakat keikhlasan..
hidayah milik Allah..tapi kita wajib berusaha mendapatkannya..:)
bagi mereka yang baru sahaja pakai tudung..tahniah.!..selamat datang kepada perubahan yang lebih baik..











banyak sangat fesyen zaman sekarang.yang penting.!..ianya sempurna untuk menutup aurat..:)



selamat mencuba..:)

btw..sangat sweet model bertudung ni kan...kalau korang nak beli shawl yang dia pakai tu..labuh..n lebar..senang nak menutup..cantik2..n warna2 yang cantik juga
kalau berminat...boleh ke fb mereka..banyak lagi koleksi yang cantik2..

nak tahu lebih lanjut.klik ke link ini


p/s:insyaAllah..kalau ada rezeki lebih.saya pun nak mencuba beli...cun gak..yang penting labuh.tak labuh seperti ustazah pun,yang penting..menutup..!..:)


Wednesday, November 2, 2011

sesuatu

menangis lagi...
air mata yang tidak pernah berhenti...
sungguh 
hati ini terlalu pedih..sakit dan hampir tenat...
setiap kali gagal membuatnya bahagia..
sekali lagi terjatuh....

mencuba bahagia...
namun aku akan kalah dengan orang2 yang aku sayang
kerana mereka pemangkin...

namun..jika ia tidak pernah sembuh...
aku takut..
suatu hari...
ia akan berubah hati...

-miat
-2/11/2011
-1.04am