About

Instagram

Sunday, November 13, 2011

Allah itu Maha Adil

salam..:)

hye readers..harap korang semua sihat hari ni.aku dah lama nak tulis tentang ini...
btw,ini sekadar pendapat aku..pandangan...so,terpulang kalau korang nak judge positif or negatif...korang juga punyai pandangan kan..:)..

pernah dengar ayat.."Allah bagi apa yang kita perlukan,bukan apa yang kita mahukan"...
dalam keadaan yang macam mana,korang akan aplikasikan ayat ni??

aku bukanlah manusia yang serba sempurna...namun,keinginan aku selalu tidak terbatas...mahu yang ini.mahu yang itu.manusia,memang takkan pernah puas..sehingga "terjatuh"..kecewa.kemudian terfikir."aku dah berusaha sehabis baik,kenapa aku masih tak dapat"...dari situ bermulanya muhasabah diri...duduk..mendiamkan diri..berfikir..umur aku baru nak masuk 20.terlalu muda bukan untuk bercerita tentang perkara begini??..

aku akui,aku ada sifat degil...dimana,kalau aku nak sesuatu tu,,aku nak jugak...tp,kalau aku tak nak..aku tak nak...entah,aku pun kadang2 tak faham dengan diri sendiri..tapi,aku sayang diri aku..aku akan berusaha untuk perbaiki sedikit demi sedikit..yang penting,istiqamah...tak semua orang suka kita..kalau berubah sebab nak semua orang suka kita,memang takkan.
hidup nak fikir untuk orang lain je,memang susah..aku percaya, perlu adanya agama,islam sebagai your own limit..apa yang kita buat,perlu ada batasnya..dan aku sangat setuju..."jangan berlebih-lebihan dalam segala hal"..

KITA..ye.kita..bermakna,aku,engkau,dia,mereka dan semua...manusia..pasti ada keinginan bukan??
pernah ke kita terfikir..keinginan itu berdasarkan keperluan kita??atau ianya sekadar kemahuan...

tidak semua kemahuan adalah keperluan....

p/s:..bersambung..:)


No comments:

Post a Comment