About

Instagram

Thursday, December 1, 2011

mencari sebuah kehilangan

adakah aku masih di sini?
melewati hari-hari yang dahulunya...engkau di sini..
aku pasti..di sini tempatnya...
saat itu..aku tersenyum...melihat engkau di sisi juga bahagia.

aku keliru,,mengapa aku yang tadinya keseorangan..
mahu menangis bersendirian..mahu berjenaka .mahu bercerita bersendirian..
semuanya yang aku sangka..
aku sudah mampu "berdiri"...
namun..engkau masih hadir di situ...
ini adalah cerita TENTANG KITA....

aku tidak sanggup..aku sudah letih begini..
rasanya yang bahagia hanya sementara...
engkau telah buatkan aku tersenyum..ketawa..bahagia.
mengapa engkau pergiiiiii.....
ke mana engkau pergi..aku pasti aku tidak tahu..
perasaan yang tadinya keliru...aku mulai ragu...

berhentilah menangis...
aku menulis bukan kerna simpati...
kerna tiada siapa yang mahu mendengar...
tiada siapa yang dapat berkongsi rasa...
sesuatu yang aku pasti..
cerita ini hanya "sementara"....
namun kenangan itu selamanya....

engkau pergii..
kerana seseorang yang hadir di sini..
pesanmu.."tersenyumlah..kerana dia bakal menghiasi hidupmu..tersenyumlah.kerana dia adalah imam solatmu"

...aku terjaga dari lena ini...
adakah ia petanda mahupun gurauan 
persetankan gurauan itu...
aku tidak lagi mahu mengharap..
kerana aku pasti...
doaku hanya pencinta yang Abadi...dan cinta Hakiki..
Dia Maha Penyayang....Dia Maha Mendengar..

-1/12/2011
-12.01 pm
-batu pahat

No comments:

Post a Comment