About

Instagram

Friday, December 30, 2011

lelaki dan air mata

salam jumaat..:)

hari ini saya cuti yerkk..harap maklum..dan paling tak suka bila orang tanya.."ehh.tak keje ke arini??"..ok..itu soalan tak best..sebab target aku..keja tanpa cuti..buat duit bpe banyak..sebab nak bayar yuran punya pasal..tapi..kalau dah kena cuti tu bermakna..ada "something"  yang berlaku..yang buat aku tak nak pergi kerja..tempat kerja i tak best la uolsss..;p..lagi2 kalau dah mak jemah duk bergosip jerk..bukan jemah2 je..yang tak jemah juga duk bergosip..*ok..ni pun dah kira bergosip ngn korang tp versi blog punya.;p*..
aku impikan suasana tempat kerja yang aman.damai..kalau masa waktu kerja tu boleh berhenti untuk semua orang pergi solat..kan baguss..tapi..kalau dalam aviation..airline yang 24 jam tu.boleh ke??..hmm..sebaiknya..boleh bergilir2 kan??..

aku terfikir jugak..kalau hari jumaat..masa pergi solat jumaat..hmm..macam mana yang lelaki tu pergi solat jumaat ye..sebab kena jaga kaunter..n lain2..-ok..dah..tutup topik..berbalik pada tajuk..

lelaki dan air mata..

lelaki..jejaka..hero..pernah menangis tak??..kalau perempuan dan air mata tu sudah biasa aja dong..tapi..g mana pula dengan cowok2 nya..bisa nangis enggak.*main bantai keluar bahasa indonesia pula*..huhu..
ada seorang kawan lelaki aku pernah kata.."lelaki mana boleh menangis..tak hero la..tapi..lelaki boleh menangis untuk orang ynag dia sayang"..hmm..i mean ..LOVE..
begitu hebat kuasa Allah kan..korang pernah fikir tak..kenapa Dia jadikan airmata ni??
kita kan ada mr.google..nanti korang pergi google..hikmah airmata yerkk..;p..*sebenarnya dah malas nak taip panjang2*..

bagi aku..lelaki kalau sikit2 nangis..memang gedik benorr tue..tapi..kalau untuk perkara2 penting..alahaii..i tersentuh melihat kesedihan itu..nanti i bagi tisu u lap sendiri k..nak tolong lap..meh nikah ngn i dulu..haha..
lelaki ni nampak sweet sebenarnya bila menangis..*kaum adam..aku bukan nak kata korang sweet luv2 tu*...tp sweet yang nampak macam gentle..japp..maksud aku..lelaki ni kan jarang menangis..tapi kalau once dieorang menangis..nampak gentle=sweet..

situasi bagaimana??

1.
diterima lamarannya

*gambar google..skrip dan editing oleh aku*

eheem..ahah..dah takde modal kan nak wat skrip sendiri..haa..part ni.kalau lelaki menangis sebab diterima lamarannya..perghhhh..cair..sweet+gentleman..tau.!..pasni kalau ada lelaki terbaca aku punya blog..kalau lamar gf korang..mesti korang dah tau nak wat2 nangis kan..???.kan??..hahaa

TAPI

ada tips2..nangis macam ni..

jangan over sangat..macam nak kena pelempang ae..annoying sangat..


spe nangis macam ni..memang aku sumbat dengan botol susu..ahah..*gurau*..;p

2.
binatang peliharaan or kesayangan mati..*ni kalau lelaki yang ada ciri2 sayang binatang*.


alololo..ingat shuweet letuee~..ahah..memang sweet pun kalau ada guy yang sayang binatang mcm ni..tapi..sorry..aku tak berapa boleh nak bela binatang macam ni.coz aku alah dengan bulu binatang..kalau korang *kaum adam*..takde binatang peliharaan..tapi..gf korang ada..n lepas tu binatang peliharaan dieorang mati..tolong la nangis sekali..;P..yela..kan sama2 kasih.sehidup semati..u cry i cry yeahh..

3.
apabila menerima sebuah kelahiran..terutamanya..kelahiran anak sendiri..:)..
bangga kan jadi ayah.!..

4.
apabila menonton movie2 yang sedih...sadis banget deyy..
seperti:
-nur kasih the movie
-p/s i love u *maybe*
.........
ok..aku dah tak tau nak letak movie apa..since..aku tak suka tengok movie sedih2..lagi2 movie cinta..jarang sangattt..gua layan cite perang2..aksi..baru best bro.~..;p..so..kaum adam kalau boleh nangis tgk cite macam ni..agak romantik di situ..TAPI..kalau tak nangis..korang kata.."cite ni sedih" pun dah cukup bagi kami kaum perempuan..sebab..lelaki ni kan ego sikit nak tengok n layan cerita macam ni..so..kalau korang ble ngaku cite ni sedih..bermakna..kornag memang hayati cerita ni..:)

5.
kematian orang yang kamu sayangi
ini perkara biasa..setiap orang yang kita sayang..pergi meninggalkan kita..tak kira la..meninggal dunia atau pergi ke tempat labih jauh..

perkara paling pentinggggggggggggggg..

last part.!..apabila mereka menangis sebab ISLAM..ini sudah semestinya..semua orang kena..tak kira laki or perempuan..kan..kalau part2 sweet or romantik boleh nak nangis2..part ni pun wajib juga..:)..




betul ke???tanya sama hati..tapi kalau hati pun "busuk"..tak tau la~

aku rasa susah nak cari kenapa sebab lelaki menangis..kalau perempuan..tak dijangka..tengok buku kena conteng dengan membe pun nak nangis..membe tarik tudung pun nak nangis..membe cakap "ko ni tak cantik la"..pun nak nangis..sikit2 nak nangis..ngada2 kan..??..

tapi kalau



aloooooooo..camni la aku nangisss..*tengok janggut comel die..ehikk*
aku pun jawab..





hahahaha..ok..lari tajuk.!..

bye..:)

p/s:..korang..semua skrip dia atas tiada kena mengena dengan yang mati or hidup yerkk..suka2..dan sekadar bergurau..jangan ada yang terasa hati..:)

No comments:

Post a Comment