About

Instagram

Monday, December 26, 2011

kisah teh o panas dan teh o ais

salam..:)..

semalam aku chatting dengan membe lama..kami kenal melalui alam maya..apa yang boleh beritahu..mungkin kami tidak pernah berjumpa..tapi yang aku pasti..die selalu share perkara yang baik2..dah lama..sejak aku form4 lagi..sekarang umur aku dah 20 tahun..so..dah hampir 4 tahun..

aku tak sangka pula selama ni aku ada silent reader..thank you..:)..dia tanya aku..berapa ramai follower blog aku..aku tak kisah berapa pun..yang penting..aku suka menulis dan aku ikhlas..bukan nak kejar populariti..kepuasan menulis..
oleh kerana aku dengan dia jarang contact..sebab dia pun bz kerja..dan aku pula dengan study..bila contact..tanya khabar..dan perkembangan masing2..tup2 dah tunang..tahniah annas..tak sangka aku..dulu aku rasa ko macam anti perempuan jerkk..ahah..frusst kowtt.;p
korang tau tak..1st aku chatting dengan dia..aku agak dia ni jenis yang sempoi2..tak layan jiwang2..fikiran pun realistik..xde ayat nak puitis2 or tersirat n tersurat..aku pun dah boleh agak..sebab lelaki memang takde masa untuk benda2 macam ni..
TAPI
bila aku rasa dia dah makin besar..dah makin matang..banyak perbualan yang aku rasa "woww..ko dah matang la annas"..paling aku tak sangka bila baca blog die..wahh..mamat ni layan gak ayt2 macam ni..kira tersirat juga..http://my.opera.com/theexmaker/blog/..-annas..aku dah promote blog ko..sila bg hadiah..haha..

malam tadi..dia ada share something tentang

kisah teh o panas dan teh o sejuk

apa beza teh o panas dan teh o ais??
bezanya..satu panas..satu sejuk
kisah teh o ais..
memang sedapppp..sejukk kan..lagi3 bila kita order time tengahari..panas33..memang umphhh..!.rasa nyaman je..
kita pun minum la cepat2..cepat habis order lagi yang baru..
TAPI
bila dibiarkan..ais pun cair..air pun tawar..dah hilang kemanisannya..
macam tu juga bila bercinta..
mula2 semuanya manis..yang buruk nampak baik..
bila dah bosan..lama2 rasa pun makin tawar...cari yang lain..

........................................................

kisah teh o panas..ianya memang panas..tapi manis n sedap..
tapi..bukan semua orang suka..sebab ianya leceh..kena tunggu sejuk..
kalau kita sabar..ianya tetap sejuk..tapi rasanya masih sama..manisnya masih sama..
macam tu juga bercinta..perlukan kesabaran..dan pengorbanan..

tamat~

dear to all hawa..

tak mahukah kamu merasakan,
getarnya hati saat pertama kali bertentang mata pada hari ijab kabulmu?
tak inginkah kamu merasakan,
malu dan debarnya pertama kali berjabat tangan dengan seorang lelaki yang telah Allah pilihkan buatmu?

maka, sebelum dia halal buatmu,
peliharalah dirimu baik-baik.
biarkan kamu mengecap manisnya bertentang mata saat setelah terlafaz ijab dan kabul.
biarkan kamu merasa debar dan getarnya saat pertama kali tanganmu menyentuh tangannya.
setelah dia halal buatmu.
setelah kamu yakin dialah yang telah Allah pilihkan buat kamu.
”-tersenyummeilhatlangit



well..he shared some tips to me..
kalau nak test lelaki tu macam mana..1sttt sekali..kalau korang jumpa..jangan ingat kan time SOLAT..
nak tengok..die alert ke tak dengan masa solat..dan seterusnya..kalau die memang jaga waktu solat..insyaAllah..yang lain juga ok..:)

wasalam.~

No comments:

Post a Comment