About

Instagram

Thursday, March 15, 2012

when you are really MID SEM BREAK.!

salam.:)

hari ini baru lepas jawab mid term exam airline marketing...Alhamdulillah,dh lepas pun,tinggal esok nak jawab kuiz airline marketing..otak yang sangat penat sebab setiap hari kena fikir macam2..well,nak kata kerja berat2 tu tak lah..cuma,banyak benda kena fikir..dengan assignments yang "best"..

adakah ini semua kerja last minit???

hahaha..based on our topic la kan.."when you are really mid sem break"...aku ni jarang balik rumah,once dapat balik rumah,memang soritosey la nak pandang assignmentsss..aku tahu,ni tabiat yang tidak elok,sebab kerja dan cuti tidak boleh dipisahkan..maka,kalau aku pisahkan..memang jadi macam ni la kan..apa pun,aku tak pernah menyesal..SEBAB BILA BALIK RUMAH,ITU ADALAH SAAT PALING INDAH..tak semua perkara yang kita buat dekat rumah,kita boleh buat kat hostel..
antaranya bab2 memasak..aku suka memasak..kadang2 kalau time aku bosan,aku pergi dapur,apa je idea yang aku boleh buat..aku akan masak..lagi seronok,bila kita masak,ada orang nak makan..setakat ni yang aku masak,xde pulak sampai tahap membazir..cuma kalau nak masak,aku kena tanya semua orang dalam rumah tu.."dengan ini kak ila nak masak..ayam goreng cinta..siapa yang nak??"..kalau rating yang nak ayam adalah 6/8..maka..aku akan masak ayam goreng cinta tu..kalau tak,tukar menu lain..
lepas tu,belek2 buku menu masakan..cari idea baru..ubah resepi asal sikit..pandai2 lah..bak kata mak aku..masak ni kita yang buat,selagi kari tak rasa garam,ok r tue..kena kreatif..lagipun,selera aku ni kadang2 pelik sikit..itu nak campur ngn itu ini..aku akan buat..itu lah keindahan bila berada di rumah..internet laju..boleh tgk u tube..download..kat hostel tak boleh..MIAT sayang saya,die suruh belajar..jangan online 24 hours..;p..

pepatah melayu kata..
berakit2 ke hulu,berenang2 ke tepian..bersakit2 dahulu bersenang2 kemudian..

tapi.aku bersenang2 dahulu..:)..tu sebab bila lepas cuti, balik hostel jadi busy.!..
minggu ni je..dengan industry visit,pbl,prepare presentation untuk next week,kuiz,mid term,assignment,usrah, bla2..dan akan datang dengan aviator trip..*poyonya*..

kesimpulannya..SAYA SUKA BUSY

p/s:..terima kasih kepada pembaca yang sudi berbalas emel dan berkawan..tak sangka ada juga orang yang mcm faham je puisi2 jiwang tu..;p..eheh..u will never alone.:)

5 comments:

  1. Replies
    1. misssss u toooooooo..agk2 bila boleh ketemu ni??..:)

      Delete
  2. wahh.. airline marketing tu.. hehe

    ReplyDelete
  3. kje last minute tu dh byase sbnrnyer..hee
    actually ungkapan yg terbaik, kta dhulukan mana yg patut dlu, tu ada yg tertggal jd last minute..hehe

    ReplyDelete