About

Instagram

Sunday, April 1, 2012

perempuan dan perfume

salam.:)

bismillah~

abang afiq : ila..mana beli perfume victoria secret ni?abg dah lama cari..nak beli..!.*sambil pegang botol perfume aku*..
aku : *alamak..mamat ni nampak je benda2 mcm ni..hbs la,msti nak aku punya*..beli dekat KLIA masa kje kat sana..g la beli..ada diskaun 30%..
abang afiq : abg dah lama cari perfume victoria secret ni..dulu masa praktikal ada akak ni wangi sangat,pakai perfume macam ni..

ini adalah dialog bersama abang kandung aku ye..mohd afiq..dia ni pantang betul kalau aku pakai wangi2..nak bertepek mask ke..skrub ke..minyak rambut wangi ke..losyen..semua dia nak tanya aku..kalau dia tak minat,dia bebel,kalau dia suka,bodek..ahha..
tak kisah lah dia nak bodek or membebel..

kawan2.!.aku memang suka pakai perfume sebelum tidur..itu habit aku sejak sekolah lagi..
so,jangan ingat aku pakai perfume kat luar or berjalan2..

apa yang aku nak tekankan kat sini..nampak tak perkataan highlight merah pekatt tu..

"dulu masa praktikal ada akak ni wangi sangat,pakai perfume macam ni.."

masa abang aku cakap ayat di atas..perkara pertama yang terlintas adalah.....

fuhhh.!..abang aku ojt(on job training) tahun lepas..kiranya dah nak dekat setahun,tapi dia masih boleh ingat bau tu..betapa "BAHAYA"....why??sebab sampai boleh teringat2 bro~
well,korang yang tak setuju..terpulang,mungkin nak kata aku kolOt or tak open minded..
TAPI
tapiiiii...bagi aku,benda2 macam ni..walaupun ianya bergantung pada orang..sebab ada orang kata,kalau laki tu tak tahan nafsu..mmg la jd mcm2..klu yang open,ok je..
hmm...kita faham secara fitrahnya,manusia memang suka benda yang wangi2 kan..aku pun suka..
cuma,kalau dah islam kata tak boleh pakai wangi-wangian(perfume)..takkan aku nak wat bodo,terasa bersalah..so,sebab aku suka..jadi aku pakai la time nak tidur..pergh nak tidur wangi2 memang best r,lena sungguh.
tapi..
pakai perfume di luar boleh merangsang dan menjadi perhatian lelaki yang bukan mahram

nabi S.A.W bersabda :


Mana-mana wanita yang memakai wangi-wangian dan lalu pada sekumpulan manusia supaya lelaki tadi itu menghidu bau wanginya maka wanita tadi medapat dosa zina. (Hr Tirmizi dan Ahmad- hasan)
bukan tak boleh pakai..pakai je la...tak salah,tak haram..tak berdosa..TAPI..jangan sampai dihidu oleh lelaki bukan mahram...so,the best solution is..pakai kat rumah sebelum tidur..
dulu aku akui la,terfikir kenapa tak boleh pakai..tapi,bila aku belajar mengenali fitrah manusia ni dan psyclogy dan pemiran lelaki ni..aku menjadi faham..
bagus juga tak boleh wangi-wangian ni kan..sekurang-kurangnya,kita akan terlatih jadi pembersih..sentiasa basuh baju..jaga bau..biar tak wangi asal jangan busuk!.okeyh??.;p
kadang-kadang aku rasa macam..eh laki ni boleh bau perfume ko..laki tu juga..laki sana..eh laki sana sini..eh semua..so..nothing special about it..tak boleh.!.tak boleh.!..
well,aku rasa..itu baru yang abang aku cakap..let say kalau ada lelaki yang suka mengutuk..ehhh,kawan-kawan..aku rasa lelaki ni kalau mengutuk lagi jahat mulut dieorang,kita tak tau sejauh mana perbualan mereka sesama jantina..maka pandai2 jaga diri dan maruah..*aku pun ada kawan laki n abang..so,nak tau tanya pendapat mereka sebagai lelaki*
nak salahkan lelaki??takkan nak suruh mereka jalan sambil tutup hidung kowt ~

or you just don't even care about what they think??


pendapat kalian?


p/s : okbye..nak pergi bersahur.!.selamat hari isnin.:)


ehhhh rindu mau pergi buat umrah lagi.!.







5 comments:

  1. well..aku setuju..tp zaman skrng ni hmppr pyh nak pshkn perempuan & minyak wangi..haha semua yg ko tls tu mmg betul..aku pun prnh ade kwn cite kat aku.. tp x prnh kene kat dr sndri la..

    p/s : yg psl quotes dr manga & anime aku ade tls beberapa quotes yg aku mnt dr anime berlainan kat blog aku..ko try la cr..tp klu dr manga xxxholic tu bnyk sgt yg aku mnt..sbb semuanya ade kene mengena ngan khdpn kite ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erin:hhhaaha..kan..tu r,kwn2 laki aku mostly klu ikut jujur,mmg dieorg x suka..klu nak gtal2,mmg suke la..
      owhhh..ok2.aku ada tgk gak previous entry ko,ada..xtau plak manga ni siap ada quotes2

      Delete
  2. aku pun sangat suka perfume. tp sejak bertaubat ni...hahahhaa...dah tak pakai kat lua lagi dah. pakai pon mild je. simpan untuk suami. ehe. *tunggu la kawen nnt aku spray bergelen2. ps : perfume Euphoria aku 50mL tak abes2 lagi dah 3 tahun lebih ni. hebat taakkkkkk.... aku spray kat bantal je kot! tu yg syokkk je tdo. hahaha.
    -akak kau yg wangi-

    ReplyDelete
  3. =)...thanks sharing...info yg menarik=)..

    dah pnh wat umrah??seronoknye..i wish to be there too=)

    ReplyDelete
  4. =)....awk tnye birthday kite ke/??=)=)...5.2..=)....awk?/=)=)

    ReplyDelete