About

Instagram

Wednesday, April 4, 2012

perihal walimatul urus~


yana : bella,agak2 siapa jodoh kita kan?.Jacob ke Edward? *pengaruh cerita twilight*
aku : hmmm..Edward confirm2 bella punya,yana ngn Jacob la *WELL,IF YOU REALLY KNOW WHAT I MEAN* :D
yana : eyhhhhhh..bella?dalam maksud tu..*sambil tergelak*
aku : *buat muka takde perasaan*..

semenjak,dua menjak,tiga menjak,bermenjak-menjak..aku rasa kawan-kawan aku asyik cerita tentang kahwin laaaaa..lupa pulak,umur bukan forever 20 lg~.uhukk..apabila mereka bercerita,aku sekadar dengar dan jadi pencelah juga,penambah perisa dan penyedap cerita..kemudian datang idea merepek aku..dan tetiba mereka juga akan tanya perihal AKU???bila lagi?..macam biasa,alasan yang sama..

hari tu aku tolong kawan aku siapkan project management dia,dapat pulak kena handle wedding..so,as a wedding planner,dia mintak tolong aku..bagi idea dan bg draft untuk majlis tu..huuuuuuuu..sumpah aku pening.!.selepas 30 minit aku berfikir tentang idea dan draft untuk kos perbelanjaan..perkara PERTAMA yang aku terfikir adalah "GILA BANYAK BELANJA KAWEN".sambil meneliti SETIAP IDEA ADALAH DUIT..makin banyak idea korang untuk wedding,makin besar belanja..padahal yang wajib,adalah akad je pun~..harga bagi sekeping kad paling cikai pun rm0.29 sen..tu belum lagi nak reben2 bagai,gambar la,wangi2 laaaa.yang selepas itu walaupun wangi2 n ada gambar bagai,akhirnya orang akan buang,,paling berguna maybe akan dibuat sebagai penanda buku??ehh?..harga untuk dulang hantaran dan hiasan je dah rm500.!.wattt..mahal..tambah lagi rm200 ble dapat hp sony sebijik,kemera 8MG plak tu~..huu.kos untuk mak andam,berapa kali make up..baju lagi,belum lagi baju untuk nikah,uolss ingat baju yang banyak manik2 tu murah ke..mahal~grrr.kalau nak cerita memang penuh la blog ni..
apabila melihat kertas A4 yang dah berhelai-helai dengan kiraan dan idea,aku jadi takut pulak nak menambah idea,eyh macam wat wedding untuk diri sendiri plak...terasa banyaknya duit nak pakai.!..tetibe rasa,ok nak sambung belajar sekarrang jgk.!.taknak tengok wedding2 ni bagai..*tetibe konon~*..dan tetibe juga terfikir,untonglaaa lisa surihani..


majlis yang simple juga boleh nampak bahagia dengan senyuman~

kesimpulannya,pda pendapat aku,aku nak majlis yang simple..tapi mudah dan menjadi kenangan.alaaa..lepas kahwin,hari2 pun terasa macam kahwin kan..kan kan~alaa..i bukan artis youw nak kawen megah2..since, aku ni bukan materialistik kan,so aku tak berapa kisah tentang hantaran ni,TAPI aku lagi risau siapa suami aku tu..u know what,apa guna hantaran bepuluh ribu,tapi suami kaki pukul,tak solat,panas baran..apa guna majlis besar2,kalau akhirnya dia kawen lain juga, owhhh laki semua sama je..tak suka..tak suka *sambil bahu goyang  kiri ke kanan,gaya abon*..kalau tak dapat bagi hantaran bepuluh ribu,boleh bagi saya syurga tak???..:) *eiceh,kowt2 la jodoh aku terbaca blog aku kan..hahaha.LOL.!*


edward bukan nama sebenar dan sekadar gambar hiasan

p/s : ada sesetengah kawan2 panggil aku bella,so..tak salah kalau aku terperasan edward pilih bella kan??motif?..kbye

5 comments:

  1. btol tu..p'belanjaan after married lg byk nk kena fikir..so,majlis buat sekadar yg mampu je dh cukup :)

    ReplyDelete
  2. huhuhu..ala biasa la tu..mmg mhl prblnjnn utk kahwin..
    aku pun kdg2 ade terlintas kat pikiran rase nak kahwin, kdg2 saje je ckp kat mak aku..
    ko tau jwpn die pe? "ibu x ksh, tp ko tu dah bersedia ke nak pikul tanggungjawab sbgi seorg isteri?"..hmmm...
    hahaa..tp bab yg edward tu?klu skali skala nak perasan blh..tp klu slalu..erk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erin.: ahhha..LOL..agak2 la,xkkan aku nak pikir betul2 kan..ahaha..actuallly ada hidden meaning tntg edward tu..ahaks

      Delete
    2. erin.: ahhha..LOL..agak2 la,xkkan aku nak pikir betul2 kan..ahaha..actuallly ada hidden meaning tntg edward tu..ahaks

      Delete