About

Instagram

Friday, April 27, 2012

when words fail,silence speaks

salam..:)..

kalian apa khabar?harap sihat dan semoga dipermudah segala urusan..

sekadar menjawab pertanyaan.."nabilah,mana dapat gambar dan ayat2 yang best ni??"

so jawapannya..it's from my tumblr.!..since,sy dah takde facebook,sy mulai jatuh cinta dengan 
my tumblr..tapi,maaf..saya suka ber tumblr,sorang2 je..tanpa ramai yang tahu itu adalah tumblr saya..ahhha..what so amazing about tumblr??ehe..bagi saya,hanya orang yang tertentu je suka tumblr..
mereka yang hatinya "berjiwa seni" dan "lembut"..sebab bukan semua orang boleh faham "ayat tumblr"..takde siapa boleh menilai ayat tumblr itu salah atau tidak..sebab ia memberi 1001 makna..
paling penting..membaca dengan hati,bukan dgn mulut je dan membuatkan kita berfikir..
ada banyak jenis orang yg suka ber tumblr ni..ada yg suka fesyen,gmbr pemandangan..tapi,sy lebih 
suka islamic tumblr.sebab..mereka menyebarkan tentang ISLAM.!..

selain solat dan mengaji yang kita buat bila bersedih..memohon petunjuk,doa..ayat2 tumblr juga seolah menjadi penghibur bila berseorangan dan bersedih..
bila tengah sedih2..bukak tumblr je,ada ayat2 yang memberi kata semangat..

contoh : 

1. seolah berkongsi rasa yang sama


   “
bukan senang, 

nak ‘buang’ atau ‘padam’ nama seseorang.

itu sama seperti,
mencuba sepuas hati,
memadam sepatah perkataan pada sekeping kertas yang ditulis dengan sebatang pen.

sedang kita tahu,
pemadam tak akan mampu memadam dakwat pen.
tapi kerana terdesak,
kita terus memaksa.
akhirnya?
bukan nama yang terpadam,
tapi kertas yang terkoyak.

ya,
nama itu akan kabur,
tapi kesan pada kertas itu,
akan kekal, dan tetap ada.

nak buat apa?

mintak hati baru. T_T

(via tersenyum-melihat-langit)



2. peringatan sesama sendiri.

kadang-kadang..ada masa kita akan bersendirian..tertuma bila bersedih..xnak cakap dengan orang..tapi
tumblr jadi kawan macam ayat berkawan dengan ayat





3. 'MEMBANTU' saya untuk sentiasa baca al-quran

saya tak kata tumblr menjadi pemangkin utama..tp,ia membantu..contoh


bila terbaca sepotong ayat mcm ni pun..sy takkan terima bulat2..makanya sy pun pergi bukak al-quran
betul ke ada?kemudian akan terus membaca..:)..menarik al-quran ni sebenarnya..

nabi S.A.W bersabda :
"bacalah al-quran.sesungguhnya ia akan datang pada hari Kiamat sebagai pemberi syafa'at kepada
para pembacanya" 

(riwayat al-bukhari)

4. buatkan kita berfikir semula 

betul atau tidak??



contohnya macam saya..:P


5. paling penting tumblr ada gambar budak kecik comel.!!!!!!!!!..:D..tengah ada masalah pun jd tersenyum kejap


alololololo..meh sini nak cubit..nak men geletek kaki..ble x??..haha

dan palingggg penting..tumblr takde budak comel ni
.
.
.











1 comment:

  1. setuju..sha juga suka baca ayat2 seperti itu..sekurang2nya minda berfikir..

    ReplyDelete