About

Instagram

Saturday, June 2, 2012

The moment that you gonna miss your friends before you leave your live of being SINGLE



 oleh kerana umur makin lama..makin 'muda' kan..makanya,secara tak langsung kita akan rasa sorang2 kawan kita bakal kahwin..bulan lepas je aku dah 3 undangan kawan aku kawen n tunang..eyhh..muda lagi laaa..laaa..haishh..bagi yang dah berpunya,mesti dah fikir2 masa depan bersama..merancang tarikh dan segala persiapan..tahniah.!..semoga perkahwinan kalian diberkati dan dimurahkan rezeki.:)

it's kind of interesting bila dengar kawan-kawan dah nak kahwin..bagi lelaki,mungkin tak terasa sangat kehilangan kawan tu..tapi,bagi perempuan..nak keluar,jalan2..lepas ni semua kena minta kebenaran suami..walaupun aku belum kahwin,tapi aku prctice cara ni kat my mum..ahakss..mak nak pergi sini..mak nak pergi sana..semua kena tanya dulu..iyee jahh..aku kena minta kebenaran mak aku dulu,walaupun orang kata dah besar..pelajar u..x cool beb nak kena minta kebenaran ni..aku pedulik apa..aku kan anak mak~..tapi,rasanya minta kebenaran mak tak sama macam minta kebenaran dengan suami kowt...mak mana ada jeles2..suami mesti ada jeles2 kan..hahaha...u nak pergi mana meh..tinggal i sorang2..uhhhh..
arghh..tak kisah la..tapi,yang pastinya..sebelum menamatkan zaman bujang..ehiks..mestinya korang akan rindu saat2 indah bersama kawan2..keluar jalan2..melawak..

apabila kawan-kawan dah mula bercakap soal jodoh dan kawen..eyh.chopp..walaupun umur aku 21..tapi,kebanyakkan kawan2 aku lebih tua dari aku..sebab tu,tak salah kalau mereka dah layak kawen okeyhh..makanya,aku rasa seminggu dua ni..bila berbual je..mesti masuk topik kawen..even nak pergi berjalan2 pun..masti cakap.."bila lagi nak berjalan macam ni,lepas ni..orang tu dah jadi milik orang".


kesian yana..join kiteorang yang student managmenet dah habis exam..nak enjoy tapi fikir final.;p..
so,semalam mengikut perancangan..disebabkan di MIAT tiada aktiviti..selepas tamat final exam..aku,azizah,atikah dan yana..keluar makan tengahari..lepas tu plan nak ke taman botani..last minute plan ke BUKIT TINGGI.!!!..nasib baik duit nafkah ada lagi..maklumlah dah hujung bulan,memang tak lah nak berjalan sakan..plan gila namanya..ahahah..

enjoy the pictures..!








dah mula penat..malas nak buat aksi sopan..lagak selamba sudeyy~






 gambar favorite.!


kat bukit tinggi ni..banyak aktiviti boleh buat,selain tempat yang agak dingin..sesuai nak release tension..jauh dari hiruk pikuk bandar raya..ada juga aktiviti lasak..seperti wall climbing,flying fox..banyak lagi..taman arnab.tapi disebabkan perjalanan ini tidak dirancang..duit nafkah pun cukup2..makanya,pergi yang mana wajib..lagipun tak prepare..takkan nak panjat2 pakai jeans..sandal..kemudian,waktu pun hampir petang..taman arnab tutup pukul 6..sampai dah nak pukul 5..ambil2 gambar kat taman botani,japanese village..solat..memang tak sempat nak ke taman arnab..next time..insyaAllah..:D
owh ye..nak masuk ke bukit tinggi ni kena charge rm12 per person..makanya

sedikit perbualan dengan kawan-kawan

tikah : mak aihh..rm12..mahal
jijah : takpe lah..dah sampai ni
yana dan aku. : *hulur duit n bayar*
kami ber 4 : haaaa..dah bayar rm12 ni..sila gunakan masa sebaiknya..bergambar sakan..bayar rm12 untuk gambar..ahhaha.LOL 

banyak sangat gambar..aku upload mana yang sesuai untuk tontonan umum..ahha..kualiti gambar ada yang kurang menarik..kerana kamera biasa2 je.;p










2 comments:

  1. wehhh!! jeles aku!! aku x pernah smpi bukit tinggi tu wei!kat pahang kan? nama je prnh mrsm kat pahang..padahal dlm msia je!
    europe yg jauh2 dah g..aku nak g gak!

    ReplyDelete
  2. heeee~sakannye dia b'gamba :) tulah,nnt bila masing2 dh kawen,mesti ssh nk together2 dh kn?maklumlah ada komitmen lain :)

    ReplyDelete