About

Instagram

Tuesday, August 21, 2012

selamat hari raya

salam

nak buat entri raya..sebab entri bulan puasa takde.^^..uhuuu
lama sangatttt tak tengok blog2 ni..rajin tengok blog orang je..cari ilham baju raya konon2..fesyen raya sgt laaa~..suka tengok orang cantik2..tu je.owh ye..seperti tahun lepas juga.saya takde baju raya baru..pakai baju yang sedia ada sahaja.:)..


ye..ini baju jubah my sister..kan dah bitau,takde baju raya baru.:p


kalau raya..baju baru,langsir baru..semua baru,tu tah herraaann kan..kan..tapi,perkara pelik bila bab salam menyalam ni..haihh..aku rasa awkward sangat bila nak mengelak dari bersalam2 salaman dengan bukan mahram..huuuu..kalau orang luar,terang2 kita faham..tapi,kalau cousin2..pakcik2 ni..rasa macam tak sampai hati..eyh.kowt2 die termalu..bak kata adik aku "salam je la..jaga aib muka die"..hurmm..bagi aku,kalau die orang yg tak tahu agama..mungkin boleh..aku rasa macam berbeza pendapat tentang itu.tpi,dah terang2 dia orang islam..kita kena..TERPAKSA..buat macam tu..supaya die faham..kalau tak,main hulur je..sampai bila2 dia tak faham kan..kan..

nak tahu lebih lanjut..tengok ni..


semoga kita saling mengingati..:)


saya nurul nabilah bersama suami dan anak..ingin mengucakpan selamat hari raya kepada seluruh umat islam,terutama yang membaca blog ini..:)

owhh..tujuan utama tulis entri ni..mcm 2 in 1..ucapan raya dan sedikit info..