About

Instagram

Thursday, February 14, 2013

review : supplement terbaik (SHAKLEE)


hari ini aku amek cuti..mc.semalam n malam tadi agak panas jugak badan.dengan selsema,tekak sakit..lepas pergi lunch tadi,pergi klinik..doktor cakap "nabilah,sila jangan amek ais,makanan cili(pedas) n kurangkan mkanan berkanji"..dalam hati aku.."arghh.sudah..semua yang die mention tu la yang paling aku suka KECUALI ais"..tapi,sebab pagi tadi dah terperap dalam selimut,bagi feeling2 panas gila..sebab nk bagi demam cepat baik..misi berjaya.alhamdulillah.:).cuma slesema n batuk masih lagi.insyaAllah,lpas makan ubat secara paksa sambil tutup hidung,mungkin lepas ni akan lebih baik..:)

baru hari ni rasa macam ada masa free nak on9 dan buat karangan kat blog tercinta ni.rinduuuu.!.biasanya klu dh ngadap laptop,mmg aku akan sisihkan semua orang..haha.sampai roomate aku ngadu "bella ni,klu takde kat bilik,pergi keja..balik keja,pkul 9 dh tdo..ada kat bilik,buat kje/on9..xde msa untuk yana"..LOL.nasib baik aku takde bf/suami..uhuhu..alasan~..

so,berbalik pada tajuk di atas..di sebabkan masa yang busy,aku takut2 terlepas pandang nk jaga kesihatan.*gaya busy mcm CEO company*..takpe,klu aku dh jd CEO,bnyk duit,boleh upah PA remind,sebabkan aku tak kaya la,semua benda aku kena buat sendiri ye..takde orang nak ingatkan.ini termasuklah,makan..xde org nk tanya "darling..u dah makan.npe xmkn lg n etc"..hello..klu lapar,pndai2 la makan sendiri kan..haha.sila jangan tnya soalan2 yang tak membina minda..^-^..*sila lempang saya,sebab annoyying*.ngeee

so,nak jadikan cerita yang ringkas ni..aku terpaksa telan ubat supplement ni sejak duduk asrama.kalau dulu,duduk rumah.ye..makan minum,pakaian,tdo semua cukup dan terjaga.tapi,kat hostel ni,jangan harap nak baju wangi macam kat rumah..sbb basuh pakai tangan,kudrat tak cukup kuat nk perah..sidai2,kejap lagi hujan..kena sidai kat bilik baju..terkepam..banyak sangat baju org lain..last2,kering..tapi berbau.give up,terus anta dobi..tapi,kos lagi..minyak,duit dobi,masa..uhu.merungut je kan..bab makan pulak,klu kelas habis lambat,n smbung lg.masa makan aku jadi tak teratur..kmudian jadi la jadual makan yang skip sna sini..skali mkn banyak dan lewat malam.tu belum lagi mknan yang tidak berkhasiat sperti jajan2.haiyaa..
sebagai jalan penyelesaian..aku try nk amek supplement..survey punya survey..terjumpa SHAKLEE..well,klu korang nak tahu,aku sangat perticular dengan apa yang aku makan..lagi2 bab ubat,aku punya research n bca review tu berbulan2,baru aku buat kputusan..well,sekarang ni banyak sangat orang jual ubat2/supplement on9 kan..kena la tau betul2 apa yg kita makan..so,setelah dah masuk order kedua ni..aku boleh kata..aku puas hati dengan SHAKLEE..alhamdulillah.!.:)


fuhh..70x refresh n loading baru dpt masuk gambar..

GLA complex tu aku makan msa muka tengah sunburn..maka,proses nk salin kulit tu..mak aii,peritnya dengan jrwat dan ruam2 keluar..lepas kulit dh ok.aku stop GLA..maintain dengan ESP,vit e,c n b complex.:)..ni bukan segmen tajaan ye.aku akan share bila benda tu mmg betul2 ok atau untuk jadikan teladan sahja..btw,orang kta makan itu ini nak jadi cantik.hahaa..tidak.tapi,ini untuk kesihatan.
nak tahu lebih lanjut kebaikannya?google sendiri ye..:P..
shaklee ni,kalau sekali beli memang mahal harganya..tapi,worth buying sebab tahan 4 bulan.klu vitamin c sampai 6 bulan.ESP..nk dekat 2 bulan juga.

makan supplement ni,bukan sebulan dua dah nampak kesan..orang kata,bila kita dah berumur nanti baru nampak kesannya.maksud aku..jaga kesihatan dari umur remaja lagi.btw,jangan lupa minum air putih sekurang2nya 2Liter sehari..amalkan selawat dan jangan tangguh solat.:)

so,selamat menjaga kesihatan semua.sakit sikit2..demam tu normal la.cuaca..n sakit tu kan penghapus dosa.^^

bye-bye









4 comments:

  1. dah lama cari ni..nak tahu berapa harga dia je.. :D

    ReplyDelete
  2. heee...dia buat review jugak...:) meh akk tumpang iklan...kikiki...

    meh sape yang nak beli, boleh la beli dengan akk...best price boleh kasi...sebab skang tgh harga promosi...:)

    boleh visit blog akk untuk tahu lebih info tentang shaklee...:)

    ReplyDelete
  3. Wah! menarik review ttg shaklee. =)
    Akak baru buat blog tentang dunia akak bersama shaklee.hehehe.
    Kalau berminat nak beli shaklee dengan harga ahli, boleh la guna ID akak : 911583.
    Dalam blog akak ada list branch shaklee seluruh malaysia.
    http://healthlovepray.blogspot.com

    ReplyDelete