About

Instagram

Monday, January 26, 2015

Cara atasi rambut gugur


Assalammualaikum.

Hari ni aku nak share tips untuk menyelesaikan masalah rambut.

If korang ada masalah rambut seperti :

1.rambut gugur
2.rambut kering dan bercabang
3.kulit kepala gatal
4.kelemumur

korang boleh cuba seaweed scalp clinic hair mask ni. Made in korea ok.!.tak perlu nak pergi korea jauh2 nak buat treament rambut ala2 artis korea.di malaysia pun boleh.gituuuu..^^



al-kisahnya, kisah aku sendiri yang bertudung.korang yang pakai tudung mesti ada masalah rambut punya.paling tidak,kulit kepala gatal.aku faham,bila pakai tudung,rambut tertutup,berpeluh dengan cuaca malaysia yang panas lembap,memang kalau boleh 1 hari tu 2x nak cuci rambut.tapi kekerapan mencuci rambut guna syampu mesti akan buat rambut kering.bila dah rosah,tak cukup nutrient,gugur.Lainlah kalau korang banyak duit,setiap minggu pergi treatment dekat salon.sekali pergi beratus habis.

terus terang aku sendiri kerap tukar syampu sebab masalah rambut yang tidak seimbang.sekejap kering,sekejap gugur,lepas tu kulit kepala gatal sudah semestinya.kalau lepas syampu tu,memang akan rasa fresh dan hilang sekejap,tapi bila seharian  dekat office atau keluar,mesti rasa tak selesa balik.ini aku cerita pengalaman aku sendiri.sebab dah give up dan risau rambut gugur je.aku pun cerita problem ni dekat office mate aku perempuan.uollll,stewardess mesti lah tahu bab2 kecantikan ni kan.so,dia suggest 1 produk salon ni from korea.asalanya die fly ke sana.so dia try and it works.!.aku fikir,harga salon mestilah mahal.mesti beratus.bila aku google,ada yang jual sampai RM120 sebotol.
tapi bila fikirkan kelainan pada produk hair mask ni,sebab ianya berasaskan algae(organik),so aku pun yakinkan diri nak cuba.2 bulan aku amek masa nak fikir.rasa membazir ke x nak cuba.sebab dah bosan nak guna produk2 rambut dekat kedai biasa jual.sob..sob..sob..kalau kumpul duit tu boleh iphone6 sebijik.!.*ok melampau sangat cite*.

Finallly,aku berjaya juga kumpul duit dan pejam mata mencuba seaweed scalp clinic hair mask ni.1st time sampai,laaaaaa...besar rupanya botol seaweed scalp ni.dalam gambar nampak kecil.makanya memang tidak berbaloi kalau nak beli kan.


feeling2 syiokkkkk menggunakan seaweed scalp clinic hair mask.!.ambil gambar dengan seaweed scalp ni masa dah sebulan lebih menggunakan.tengok tu,masih berbaki banyak lagi.hair mask ni cuma guna 2,3x seminggu sahaja.sebab tu jimat.tahan 2-3 bulan.kita beli,kita guna,barang baik baru kita share pada orang lain.:)


Ni gambar testimoni orang lain.jangan risau,yang bertudung,walaupun ada kesannya,tak boleh nak update ambil gambar,sebab aurat.thank you pada yang share.:)

sebab produk ni macam tak ramai orang tahu,aku pun share testimoni sendiri pada kenalan rapat dan kawan2 dekat instagram.memang ternyata,dieorang pun dapat kesan yang sama.Alhamdulillah.syukur.:).dapat tolong orang dan bantu masalah rambut.terutama perempuan.rambut tu mahkota kan.cewaahh.rambut cantik,tersimpan rapi walaupun bertudung.:)


Ni,aku nak share feedback deorang lepas guna seaweed scalp clinic hair mask.Bismillah.




haaa.masih tak percaya?boleh google review seaweed scalp hair mask ni.biasanya produk ni ada dekat salon.tapi kali ni,tak perlu pergi salon.!.korang boleh dapatkan dekat on9.beli bayar transfer on9,barang sampai depan rumah.!.i guna poslaju uolsss.

berapa harga saya jual??

HARGA : RM75 (250ml) SAHAJA
PENGGUNAAN : 2-3 BULAN

macam mana nak order?

whatsap kita laju-laju 0136418611

tanya apa sahaja korang nak tanya yang berkaitan seaweed scalp clinic hair mask.

cara penggunaan kita guide dekat whatsap.

if nak tengok testimoni,biasanya saya update di 

instagram : n.nabilahrashid
facebook : nabilah rashid



1 comment:

  1. Sesuai tak kalau wanita yg keguguran rambut kerana kehamilan?

    ReplyDelete